TMTM

Chalabala/istockphoto

צ'יפיזם הוא מגזין עצמאי. ייתכן שנרוויח עמלה במידה ותבצעו רכישות דרך הקישורים שלנו. לקרוא עוד
Chalabala/istockphoto

נקי ומצוחצח

כדי לעזור לכם להפוך את תקופת הניקיון לפחות מרתיעה, איתרנו פרויקטים לניהול נכון של ניקיון שניתן להשלים תוך 30 דקות או פחות. "המטרה בארגון היא פשוטה מאוד - להקל על החיים", אומרת איימי בלומר, מייסדת שירות הארגון Let Your Space Bloom. "כשאתה יכול למצוא את מה שאתה צריך במהירות ובקלות, אז יש לך יותר זמן, אנרגיה ומשאבים לעשות את מה שאתה אוהב." לאחר שדיברנו עם מספר מומחים, מצאנו דרכים לעזור לכם להתחיל לסדר, במהירות. המשיכו לקרוא.

עוד בנושא: אחסון בבית בשיטת מארי קונדו

Capuski/istockphoto

צרו איזור אחסון ברור בכניסה לבית

כל שלושת המומחים איתם שוחחנו הזכירו את מה שנקרא "drop zone" (הנישה בבית שלכם שאתם שמים בה דברים כשאתם נכנסים הביתה, החל מנעליים ודואר וכלה במפתחות וביגוד עליון). המפתח הוא מקום מוגדר לכל דבר. ליסה וודרוף, מייסדת  Organize 365 אומרת שהמפתחות, הארנק, התיק והדואר צריכים מקום נגיש. המארגנת איימי בלומר כוללת מעילים ונעליים ברשימה זו ומדגישה שלכל דבר חייב להיות מקום מסומן בבירור. 

רוצים בית מסודר? אלו הדברים שאתם חייבים לזרוק, עכשיו

hongquang09/istockphoto

צרו מערכת לדואר

בעיה נוספת שרוב המומחים שלנו ציינו היא דואר. המפתח לארגון הדואר הוא קודם כל שיהיה לו מקום. "אני ממליצה לרוקן את כל הדואר הלא רצוי לפח מיחזור עוד לפני שנכנסים לבית", אומרת מומחית הסדר, קייטי וינטר. אם אין לכם פח מיחזור עבור דואר לא רצוי, הקדישו 30 דקות לאסוף את כל הנייר למקום אחד, ומיינו אותו. לאחר מכן צרו מקום לדואר הנכנס ופח מחזור.

עוד בנושא: כך תעשו סדר בסמארטפון לפי מארי קונדו

Eva-Katalin/istockphoto

סדרו ותייגו את חדר הכביסה

החדשות הטובות הן שאפשר לסדר את חדר הכביסה במהירות. כוונו טיימר ל-30 דקות והתחילו לעבוד. לא משנה באיזה אזור היא מנקה, המארגנת ליסה וודרוף אוהבת להשתמש באותם ארבעת השלבים: להוציא הכל, לזרוק את מה שלא צריך, לנקות ולחטא את האזור ולהחזיר את הכל למקום ייעודי. יצירת מקומות מסומנים בבירור לדברים שכן שייכים לחדר הכביסה תעזור לכל המתגוררים בבית לדעת איפה כל דבר צריך להיות ממוקם.

עוד בנושא: טעויות כביסה נפוצות

Magone/istockphoto

נקו את השיש במטבח ומצאו מקום לכל דבר

המטבח הוא אזור שעלול להתבלגן בקלות. המארגנת קייטי ווינטר ממליצה להתחיל עם השיש. "נקו את משטחי המטבח", היא אומרת. "אם יש יותר מדי דברים על השיש, זה כי לא מנצלים את שטח הארון בצורה הטובה ביותר." לכל דבר במטבח צריך להיות מקום שהוא לא הדלפק. אם אין לו מקום ייעודי, צרו אחד. אפשר לחלק את המטבח לאזור אחד בכל פעם: השיש, מתחת לכיור, המזווה, מתלה התבלינים ועוד, כשמשקיעים 30 דקות על כל אחד מהם.

רוצים מטבח מסודר? אלו הדברים שאתם חייבים לזרוק, עכשיו

AndreyGorulko/istockphoto

ארגנו את התבלינים (וזרקו את הישנים)

מקום ספציפי לתבלינים הוא חשוב, אבל הוא יכול להיות עמוס מדי. כדי לשמור על הסדר, הוציאו את כל התבלינים החוצה וזרקו כל מה שפג תוקפו. אמנם תבלינים לא ממש מתקלקלים, אבל הם מאבדים את הטעם והעוצמה שלהם מוקדם יותר ממה שרובנו חושבים. נקו את מתלה התבלינים או מגירת התבלינים, ואז החזירו את כל הצנצנות כשהשם והתווית פונים החוצה כך שקל לראות אותן. 

עוד בנושא: טיפים לבישול שעובדים מדהים

JackF/istockphoto

רעננו את המקרר

המארגנת ליסה וודרוף מסבירה שעונה חדשה פירושה שהתזונה שלנו נוטה להשתנות ומה שאנחנו מבשלים משתנה. כדי להכין את המקרר שלכם לעונה חדשה, היא אומרת, "רוקנו את המדפים, נקו אותם ואז החזירו רק את הדברים שנמצאים בתזונה שלכם. זרקו או תרמו את מה שאתם לא רוצים לאכול."

עוד בנושא:מאכלי סופר פוד שהם לא כל כך בריאים

GaryAlvis/istockphoto

מתחת לכיור המטבח

אזור זה יכול להפוך למחסן עבור חומרי ניקוי שאתם לא יודעים מה לעשות איתם. הדרך הטובה ביותר לארגן את האזור היא להוציא הכל, לזרוק כל דבר שבור, שפג תוקפו, או שפשוט נראה מגעיל. לאחר מכן, ארגנו פריטים לפי מטרתם. לדוגמה, חומרי ניקוי כלים יכולים להיכנס לקופסה אחת עם תווית. שמרו את כל הציוד הנלווה באותה קופסה, כך שניתן יהיה לשלוף בקלות ולהשתמש בו בעת הצורך.

SelectStock/istockphoto

נקו וארגנו את ארון התרופות

כמו בנקודות בעייתיות אחרות, גם בארון התרופות יכול להצטבר המון בלאגן שאינכם צריכים או יודעים שיש לכם. "מיינו את התרופות והקפידו לבדוק את תאריכי התפוגה", אומרת וינטר. "סדרו את ארון התרופות בהתאם למה שאתם משתמשים בו בפועל ולפי קטגוריות. אזור לתרופות להצטננות ושפעת, לוויטמינים, לתרופות מרשם ולעזרה ראשונה. כולם צריכים להיות ממוקמים באזורים מוקצים ומסומנים בארון התרופות."

עוד בנושא: תרופות סבתא שממש לא עובדות

wanderluster/istockphoto

זרקו מוצרי טיפוח ישנים וארגנו את אלה שאתם משתמשים בהם

המארגנת ליסה וודרוף אומרת להוציא הכל, למיין ולראות במה משתמשים ובמה לא. זרקו כל דבר שפג תוקפו, לא משנה כמה הוא עלה לכם. נקו וחטאו את האזור. הכניסו את כל מה שאתם משתמשים בשגרת היומיום שלכם לסל אחד כך שיהיה קל לשלוף ולהשתמש. כל שאר הפריטים צריכים מקום ייעודי בחדר האמבטיה.

עוד בנושא: מוצרים בחדר האמבטיה שלכם שלא שווים שקל

kate_sept2004/istockphoto

ארגנו את חדר המשפחה (בעזרת המשפחה)

"אזורי הצרות הנפוצים ביותר בבית הם מקומות שבהם אנשים נוטים להתכנס", אומרת המארגנת איימי בלומר. "האסטרטגיה הטובה ביותר לנקות את האזורים הללו במהירות היא להיות בטוחים שלכל דבר שם יש מרחב מסומן בבירור". וודאו כי בחדר המשפחה יש מקום למה שהמשפחה משתמשת בו. סל מגזינים, מקום המיועד לשלט רחוק, מדף ספרים, קופסה לצעצועים. קחו את הזמן להקים את החלל הזה, אבל במקום שאדם אחד יהיה האחראי הבלעדי, וודאו שכולם בבית עוזרים לשמור על המרחב הזה נקי מבלגן מדי יום. יכול להיות אפילו שחמש דקות לפני השינה כולם עוזרים להחזיר חפצים למקומם.

עוד בנושא: הצעצועים המסוכנים בהיסטוריה

Mukhina1/istockphoto

ארגנו את התיק

בדיוק כמו בשיטת ארבעת השלבים, המארגנת ליסה וודרוף אומרת להוציא הכל מהארנק, לזרוק או להיפטר מכל מה שלא בשימוש או שאין בו צורך. לנקות את הארנק, ואז להחזיר רק את מה שבאמת צריך. מכיוון שהעונה משתנה למזג אוויר חם יותר, שפופרת של קרם הגנה תהיה תוספת טובה.

עוד בנושא: עובדות חשובות על קרם הגנה

victorass88/istockphoto

עשו סדר במכונית

חשבו על כל הדברים שמצטברים בתא הכפפות, מחזיקי הכוסות, כיסי הדלת ועל הרצפה. תוציאו הכל. זרקו את כל מה שאתם לא משתמשים בו או צריכים אותו. נקו היטב את המכונית, את המושבים, החלונות והרצפה, ואז החזירו את הדברים לאוטו. חשבו מה אתם צריכים במכונית שלכם בעונה הקרובה. לדוגמה, האביב הוא זמן טוב לאחסן מטרייה ברכב למקרה שתקלעו לגשם בלתי צפוי. 

עוד בנושא: טיפים לניקיון יסודי מהמומחים