מצעד התביעות הכי הזויות

Lawyer in office with gavel, symbol of justice

ridvan_celik/istockphoto

צ'יפיזם הוא מגזין עצמאי. ייתכן שנרוויח עמלה במידה ותבצעו רכישות דרך הקישורים שלנו. לקרוא עוד
Lawyer in office with gavel, symbol of justice
ridvan_celik/istockphoto

התנגדות, כבודו

תאגידים של מיליוני דולרים תמיד יהיו מטרות מפתות לכמה תביעות מפוקפקות. מהמבורגר בלי גבינה ועד משקאות סטארבקס קרים מדי, הנה כמה מהתביעות הכי הזויות שחברות גדולות התמודדו איתן במהלך השנים.

עוד בנושא: המאכלים ששלחו אנשים לבית החולים בשנה האחרונה

Michael C. Hall plays the title role on Dexter.
Michael C. Hall plays the title role on Dexter. by Gage Skidmore (CC BY-SA)

מודעת הפרסומת של 'דקסטר' מפחידה עד כדי כאב

אם צפיתם ב"דקסטר", אתם יודעים שהתוכנית אפלה ויותר מקצת מפחידה. בכל אופן, אישה שנתקלה במודעת פרסומת לסדרה בתחנת גראנד סנטרל בניו יורק טענה שהמודעה הטרידה אותה עד כדי כך שהיא נפלה במורד המדרגות ונפצעה בקרסולה. היא תבעה את Showtime ,CBS, ואפילו את רשות התחבורה של ניו יורק ב-2015, ואמרה שהמודעה "המטרידה, הפרובוקטיבית, המזעזעת ומעוררת הפחד", המציגה פנים עטופות בניילון נצמד, מהווה סכנה להולכי רגל. השופט דחה את התיק כמה שנים לאחר מכן. "זה ייצור תקדים בעייתי", אמר לפני פסק הדין. "בוא נגיד שמישהו רואה חולדה, מישהו רואה עכבר, מישהו רואה אדם מפחיד - והוא נופל. זה מדרון חלקלק".

Black and Red Air Jordan Sneaker
stockelements/istockphoto

לנעלי Nike אין תווית אזהרה

מבזק חדשות: יש הרבה דברים שיכולים לשמש כנשק מסוכן ורובם אינם מגיעים עם תוויות אזהרה. בכל אופן, גבר אחד מפורטלנד ישב בכלא לאחר שרמס ובעט בפנים של אדם אחר עם נעלי האייר ג'ורדן שלו. למרות הפשע שביצע, הייתה לו החוצפה לתבוע מנייקי 100 מיליון דולר בטענה שהתווית על נעלי האייר ג'ורדן שנעל בעת שבעט באדם חף מפשע "לא התריעה מפני סיכון או סיפקה אזהרה או הוראה". לקח לעורכי הדין של Nike פחות מ-90 שניות לשכנע את השופט לדחות את התביעה.

עוד בנושא: פריטי אופנה שחוללו מהפכה

Google Maps on iPhone 5
Erikona/istockphoto

גוגל לא יודע הכל

מפות גוגל: נוח? כן. וַדָאִי? לא כל כך. בשנת 2010, אישה תבעה את גוגל לאחר שההנחיות להולכי הרגל בגוגל מפות הורו לה ללכת לאורך כביש סואן ללא מדרכות, שם נפגעה לאחר מכן ע"י מכונית. האישה אמרה שגרסת ה-BlackBerry שלה של Google Maps לא הזהירה אותה שלא יהיה מקום בטוח להולכי רגל בחלקים מהמסלול. שופט דחה את המקרה ואמר שאין שום סיכוי שגוגל מפות תוכל להזהיר את המשתמשים שלה מכל הסכנות האפשריות, שיכולות לנוע בין נהגים שיכורים למדרכות סדוקות ועד לחיות בר מסוכנות.

עוד בנושא: טיפים לחיפוש בגוגל

Cans and bottles of Budweiser Light in an cooler box.
csfotoimages/istockphoto

בירה באד לייט לא באמת תגשים את הפנטזיות שלך

בתחילת שנות ה-90, גבר התעצבן מכך שלמרות שהוא שותה בירה, לא מופיעות באורח פלא נשים בביקיני בחוף ים עם חול לבן כפי שהוצג בפרסומות של באד לייט. כל כך התעצבן שהוא החליט לקחת את אנהאוזר-בוש לבית המשפט ודרש פיצוי של 10,000 דולר בטענה שהמודעות של חברת הבירה היו "לא נכונות ו/או מטעות". לא חוף ים ולא נעליים. בית המשפט לא השתכנע שהפרסומת תגרום למישהו להאמין שבירה תגרום לפנטזיות להתעורר לחיים, ודחה את התביעה.  

Can and glass of Pepsi cola
Fotoatelie/istockphoto

פפסי הבטיחו לי מטוס

בשנת 1996, שיטת הנקודות של פפסי איפשרה ללקוחות להחליף נקודות, שנצברו ברכישת מוצרי פפסי, בפרסים כמו חולצות טריקו. ואז פרסומת אחד הציגה - בצחוק - פרס של 7 מיליון נקודות: מטוס הרייר ממותג. סטודנט למנהל עסקים גילה שהוא יכול לקנות נקודות פפסי, ושכנע משקיעים לתת לו 700,000 דולר - הסכום שהוא צריך כדי להשיג את 7 מיליון הנקודות עבור המטוס. פפסי השיבו שהמטוס לא היה פרס אמיתי, והוא לקח את החברה לבית המשפט. התביעה לא הצליחה, אבל פפסי עדכנה את הפרסומת שלה: המטוס יעלה כעת 700 מיליון נקודות.

עוד בנושא: הפרסומות הכי קרינג'יות בכל הזמנים

Open Box of Junior Mints Chocolate Candies
robtek/istockphoto

יש יותר מדי אוויר בשוקולד

למי שלא מכיר, Junior Mints זה חטיף שוקולד מריר ומנטה. המוצר טעים, אבל האוויר סביבו - לא כל כך. כך לפחות טענו 3 לקוחות בתביעה ב-2018 נגד Tootsie Roll Industries. הם טענו שהלקוחות משלמים יתר על המידה עבור קופסאות Junior Mints שהכילו 35% עד 43% שטח ריק (או "מילוי רפוי", בשפת התעשייה). השופט, שלא התרשם, מצא שהאריזה ברורה לגבי משקל המוצר ודחה את התיק באומרו: "החוק פשוט לא מספק את רמת הפינוק שהתובעים מבקשים".

עוד בנושא: מאכלים שמעכבים אלצהיימר ודמנציה

iStock-484407890.max-784x410.jpg
toeytoey2530/istockphoto

קרח במשקה של סטארבקס? איך הם מעזים?

איש אחד מקליפורניה החליט שבגלל הקרח בספל, הוא לא מקבל מספיק מהמשקה עצמו. הוא תבע את ענקית הקפה ב-2016, ואמר שהיא נוהגת להכניס יותר מדי קרח למשקאות הקרים שלה, מה שמפחית את כמות המשקה בכוס של 0.7 ליטרים ל-0.4 ליטרים בלבד. השופט לא קיבל את הטענות, וקבע שאפילו ילדים יודעים ש"אפשר לבקש בלי קרח". 

עוד בנושא: סוגי הקפה המוזרים בעולם

Quarter pounder with cheese box
jfmdesign/istockphoto

המבורגר ללא גבינה

רוב הסיכויים שאתם זוכרים את תביעת הקפה החם הידועה לשמצה, כאשר אישה זכתה בכמעט 3 מיליון דולר כיוון שספגה כוויות לאחר שנשפך עליה קפה במקדונלד'ס. עם זאת, אולי אינכם זוכרים ששני לקוחות מקדונלד'ס תבעו 5 מיליון דולר ב-2018 כי חויבו במחיר המלא - רבע פאונד - על המבורגר עם גבינה, למרות שציינו שהם לא רוצים גבינה. השופט החליט שהם לא הוכיחו שהם נפגעו מספיק.

Fresh submarine sandwich with salami
Ilya_Starikov/istockphoto

הסנדוויץ' של סאבווי באורך 30 ס"מ לא ארוך מספיק

ללחם יש את ההרגל המצחיק לשנות צורה בזמן שהוא נאפה, אבל עבור קבוצת לקוחות של רשת סאבווי, העובדה הפשוטה הזו לא הצדיקה את זה שסנדוויץ' באורך 30 ס"מ היה רק כמעט 30 ס"מ. סאבווי הסכימה להגיע להסדר כדי לגרום לתביעה המתוקשרת להיעלם, אבל ב-2017, בית משפט פדרלי לערעורים התערב, וכינה את ההסדר "חסר ערך לחלוטין".

NBC Tower Sign in Chicago
nazdravie/istockphoto

התכנית "Fear Factor" מפחידה מדי

הגיוני לחשוב שיש אנשים שיעדיפו שלא לצפות בתוכנית "Fear Factor" (אפקט הפחד).  איש מאוהיו תבע את NBC על 2.5 מיליון דולר לאחר ששודר קטע בתוכנית המציג מתחרים אוכלים עכברושים שהושלכו לבלנדר. המחזה גרם לו לסחרחורת ובלבול כל כך חזקים, שהוא נתקל בחוזקה בדלת. התביעה נדחתה בשנת 2005. 

Microsoft France headquarters entrance in Issy les Moulineaux near Paris
Jean-Luc Ichard/istockphoto

גבר תבע את מיקרוסופט לאחר שה-FBI מצאו במחשב שלו חומרים פורוגרפיים

כשה-FBI מוצאים חומרים לייצור פצצות בבית שלכם, יש סיכוי טוב שהם יסתכלו גם על היסטוריית הגלישה במחשב שלכם. כשזה קרה לאיש ממסצ'וסטס ב-2004, סוכנים מצאו במחשב שלו אוסף לא קטן של חומר פורנוגרפי. מה האיש עשה? תבע את מיקרוסופט ב-200,000 דולר, כמובן. דפדפן אקספלורר של ענקית הטכנולוגיה היה אמור למחוק את היסטוריית הגלישה שלו, לדבריו, אך זה לא קרה, מה שגרם לו ל"מבוכה גדולה". 

עוד בנושא: עובדות מרתקות על סרטים כחולים

Cocktail napkin on white
Pgiam/istockphoto

רק מפית אחת?

בשנת 2014, לקוח תבע את מקדונלדס בסכום של 1.5 מיליון דולר לאחר שנחרד לגלות שהביאו לו רק מפית אחת בשקית, מה שהוביל לוויכוח בינו לבין מנהל הסניף. עוד הוסיף התובע שהמנהל סירב לתת לו עוד מפיות ממניעים גזעניים ושהאירוע גרם לו ל"עוגמת נפש מיותרת". התביעה נדחתה מאוחר יותר באותה שנה, והאיש שהגיש אותה אף צורף לרשימת "המתדיינים הטורדניים" של קליפורניה כדי למנוע ממנו להגיש תביעות נוספות לפרק זמן מסוים. 

Sweet toaster pastry on white plate and blue tablecloth background
pfb1/istockphoto

פופ טארטים לא בריאים מספיק

פופ טארטס אלו ביסקוויטים ממולאים שמיועדים להכנה במצנם, והם לא אמורים להיות בריאים. גבר ניו יורקי, שהיה מוטרד מכך שהקינוח הממותק אינו עמוס בפירות טריים, תבע לאחרונה את קלוגס בטענה שבקרקרים עם מילוי תות אין מספיק תותים כפי שהוא ציפה על סמך מיתוג המוצר. שופט פדרלי, לעומת זאת, לא השתכנע, ואמר שאף צרכן סביר לא יצפה שלמאפה כזה יהיה ערך תזונתי גבוה. אישה מאילינוי תבעה לאחרונה (ללא הצלחה) 5 מיליון דולר מסיבות דומות ויש עוד כמה תביעות דומות בהליכים.

עוד בנושא: ג'אנק פוד שאפשר לאכול בלי יותר מדי רגשות אשם

Piles of wood planks in timber yard
ozgurdonmaz/istockphoto

גודל העץ בהום דיפו לא מדויק

האם 4 על 4 אמור להיות בדיוק 4 אינץ' על 4 אינץ'? לפי לקוח מוטרד אחד של הום דיפו, זה צריך להיות - וכשגילה שהעץ שלו היה יותר כמו 3.5 אינץ' על 3.5 אינץ', הוא החליט לקחת את רשת הום דיפו לבית המשפט בגין הונאת צרכנים. על אף שהשופט הכיר בכך שחלק מהקונים עלולים להיות מעט מבולבלים מהתווית, הוא צידד בהום דיפו.