הירידה הכי מפחידה - ועוד שיאים ועובדות מלחיצות על רכבות הרים
ekkawit998/istockphoto
במקור, רכבות הרים נועדו להציל אותנו מהשטן
רכבות הרים נועדו להציל את נפשנו. בסוף 1800, שעשועים כמו סבאות ובתי בושת היו נפוצים. איש בשם למרקוס אדנה תומפסון לקח על עצמו את המשימה ליצור תרבות פנאי בריאה יותר: נסיעה "נקייה ובריאה" המאפשרת לנוסעים להעריך נוף. רכבת ההרים שלו נבנתה בקוני איילנד, שם ניתן היה לרכוב עליה תמורת 5 סנט. תומפסון זכה לאחר מכן לכינוי "אבי רכבת ההרים האמריקאית".
עוד בנושא: עובדות היסטוריות מרתקות
אבל זו לא הייתה רכבת ההרים הראשונה
הרכבת של תומפסון לא הייתה באמת רכבת ההרים הראשונה באמריקה. כמה עשורים קודם לכן, קרון להובלת פחם שימש לאותה מטרה. הרכבת נסעה במורד עמק Lehigh במהירות של עד 80 קמ"ש, והנוסעים שילמו 75 סנט כדי להצטרף לנסיעה.
הרכבת המהירה, הגבוהה והארוכה בעולם
פארק Six Flags Great Adventure השיק את הרכבת החדשה שלו ב-13 ביוני 2021. רכבת השטן של ג'רזי מגיעה לגובה של 13 קומות, אורך של 914 מטר ומהירות מרבית של 93 קמ"ש. ישנן רכבות גבוהות, ארוכות או מהירות יותר, כמובן, אבל מדובר בקטגוריה של שלושת הפרמטרים יחדיו.
רכבת ההרים המהירה בעולם נמצאת באבו דאבי
יש מהר, ואז יש ממש מהר. רכבת ההרים המהירה ביותר על פני כדור הארץ, פורמולה רוסה, מגיעה למהירות 100 קמ"ש בתוך שתי שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש.
ביפן יש את הרכבת הארוכה בעולם
יש מהיר ויש גבוה, אבל מה עם רכבת ההרים הארוכה בעולם? הכבוד הזה מגיע לרכבת דרקון הפלדה 2000, בנאגאשימה ספא לנד שביפן. רכבת זו הייתה פעם המהירה, הגבוהה והארוכה ביותר, אך נותרה הארוכה ביותר - 2.4 ק"מ. זה לוקח בערך ארבע דקות להשלים את הנסיעה, המתחילה מירידה תלולה של 93 מטרים.
עוד בנושא: מוצרים שתמצאו רק ביפן
רכבת הרים בטיוואן הייתה הראשונה עם ירידה של 90 מעלות
יש תחרות מתמשכת בעולם רכבת ההרים. הגרביטי מקס ב-Lihpao Land בטייוואן, היא רכבת ההרים הראשונה בעולם עם ירידה אמיתית של 90 מעלות. זו גם הרכבת הרוכנת היחידה בעולם - כלומר, יש לרכבת מנגנון המאפשר לה להטות עצמה בעיקולים. וזה בדיוק כמו מה שזה נשמע - מפחיד.
הרכבת שעוזרת לשחרר אבנים בכליות
אלו שיש להם אבנים בכליות עשויים להפיק תועלת מנסיעה ברכבת ביג ת'אנדר מאונטיין בוולט דיסני וורלד, מכיוון שהעליות והירידות הרבות בנסיעה עוזרות להזיז אבנים בכליות. כך נטען במחקר שפורסם בכתב העת The Journal of the American Osteopathic Association.
עוד בנושא: דרכים מוזרות של הגוף לסמן לכם שאתם צריכים לרוץ לרופא
יש רכבת הרים בחומה הגדולה של סין
מי ידע שאפשר לשלב בין חקר מונומנטים עתיקים לרכבות הרים? כשעה צפונית לבייג'ינג, בבאדאלינג, יש רכבת שמסיעה את המבקרים במעלה החומה הגדולה. אל תצפו למהירות מלהיבה - רכבת ההרים הזו ידידותית לכל המשפחה ונוסעת לאט.
עוד בנושא: הנופים היפים בעולם
את הירידה הכי מפחידה תמצאו ביפן
למרות שכותרת זו עשויה להיות מעט סובייקטיבית, רכבת טאקאבישה בפארק Fuji-Q Highland בפוג'יושידה, יפן, זכתה בתואר הנכסף ע"י פטריק לינדיך, יוצר ערוץ היוטיוב CoasterFanatics. מה שהופך את הירידה למפחידה כל כך הוא לא רק האורך שלה (43 מטר), אלא זווית ייחודית של 121 מעלות. בונוס: הנוף של הר פוג'י, המידה ותצליחו ליהנות ממנו במהלך הנסיעה.
הרכבת עם הכי הרבה היפוכים
רכבת ההרים עם הכי הרבה לופים היא הסמיילר, במגדלי אלטון באנגליה, שמתהדרת ב-14 לולאות. השם מרמז כי הסיבובים וההיפוכים יותירו אתכם מחויכים.
יש בקליפורניה פארק שעשועים עם 19 רכבות הרים
מי שרוצה לסמן וי על כמה שיותר רכבות הרים ביום אחד, שילך אל סיקס פלאגס מג'יק מאונטיין. בפארק יש 19 רכבות הרים, נכון לכתיבת שורות אלו. אל תפספסו את רכבת האפוקליפסה הכוללת ירידה מגובה 28 מטר; רכבת ה-Full Throttle (לחובבי לופים) והגוליית.
דיסני בנו את רכבת ההרים היקרה ביותר
רכבת ההרים היקרה ביותר היא World’s Expedition Everest של דיסני, שעלתה 100 מיליון דולר בשנת 2006. זה גם לקח 6 שנים של מחקר ובנייה.
עוד בנושא: איך אין יתושים בדיסנילנד, ועוד סודות של תאגידי ענק
רכבת ההרים העתיקה בעולם
רכבת ההרים Leap-the-Dips, בפארק למונט באלטונה, פנסילבניה, נבנתה בשנת 1902 והיא רכבת ההרים העשויה עץ העתיקה ביותר בעולם.
אפשר לעלות על רכבת הרים גם בגיל 105
בשנת 2017, תושב בריטניה, ג'ק ריינולדס בן ה-105, הפך לאדם המבוגר ביותר שנסע ברכבת הרים ללא לופים. הוא עשה את זה כדי לגייס כסף עבור ארגון צדקה מקומי, ועל הדרך קבע את שיא הגינס השני שלו. הראשון היה על האדם המבוגר ביותר שעשה קעקוע.
עוד בנושא: קעקועים מסוכנים ומשמעותם